söndag 1 september 2013

Ciao Cremona

Ljuvliga Cremona.

Trivs som fan här. Underbar stad, ljuvlig hostfamily, fint rum, egen ny rasercykel, äckligt god tiramisu och allt möjligt annat. Flygresan gick riktigt bra, sov exakt hela vägen. Vi hade tydligen fått semla och dricka på flyget men snåla gummjävlen som satt bredvid mig tog min semla när jag sov.
Nå iaf väntade hostfamiljen på mig på flygfältet och efter en och halv timmes bilresa är vi äntligen framme. Ett stor fint gammalt hus med enorma fönster, typiskt italienskt. Fick ju även Matteos rum som är jätte fint, fast jag har nog laga det lite personligt i min smak mera hehe. Bilder senare. 
Nå efter det for vi ut och äta italiensk seafood. Vissa säker var goda andra mindre goda. Smaka på allt gjorde jag. När vi kom hem fixade jag klart det sista i rummet och sedan kom Matteos kompis Alex på besök. Efter jag hade bjudit på lite salmiak till alla for jag, Francesca, Alex och Laura på en cykel tur genom cremonas ljuvliga centrum. Nånting lite små kul är att så gott som ALLA cyklar här! mycket händigare.
Nå iaf så kom vi just tillbaka hem och snart ut och äta igen med familjebekanta som sonen åker om nån dag till USA på utbyte. Skoj. 
Ha de
Ciao

1 kommentar: